Biała księga techniczna Cal Boats 31

Biała Księga Techniczna Cal Boats 31 to podręcznik, który zawiera wszystkie informacje potrzebne do zaprojektowania i wybudowania jachtu Cal Boats 31. Zawiera on szczegółowe informacje dotyczące konstrukcji, zarządzania, napędu, ładowania, silników, systemów sterowania, wyposażenia oraz wszystkich innych elementów, które składają się na ten jacht. Podręcznik zawiera również informacje na temat jak budować, konserwować i przechowywać jacht oraz jak przestrzegać wszystkich wymagań bezpieczeństwa, które są niezbędne podczas jego użytkowania. Dzięki Białej Księdze Technicznej Cal Boats 31 można zbudować bezpieczny i niezawodny jacht, który będzie służył wielu lat.

Ostatnia aktualizacja: Biała księga techniczna Cal Boats 31

Jakie znaczenie mają białe księgi we współczesnym świecie gospodarczym?

Białe księgi istnieją od lat 60-tych, kiedy to po raz pierwszy zostały wykorzystane przez firmy jako ważne narzędzie autopromocji. Obecnie definicja tego, co składa się na białą księgę, zmieniła się wraz z wprowadzeniem technologii i nowych formatów. Ogólnie rzecz biorąc, biała księga to termin używany do opisania opublikowanych propozycji nowych lub ulepszonych technologii, pomysłów na produkty i modeli biznesowych.

Ten artykuł omawia najlepsze sposoby tworzenia skutecznych whitepapers, niektóre z ich głównych cech oraz ich rolę w dzisiejszym biznesie.

Czym jest biała księga?

Biała księga to dokument informacyjny, który jest tworzony przez organizację, aby edukować czytelników na temat cech i korzyści produktu lub usługi. Białe księgi wymagają formalnego tonu i są pisane z myślą o jasnym celu, takim jak przekonanie ludzi do zakupu określonego produktu lub przekonanie ich do zmiany dostawcy usług na innego.

Białe księgi bardzo często służą jako zaawansowany przewodnik prezentujący rozwiązanie konkretnego rodzaju problemu. Bardzo często prezentują również wyniki badań w danym obszarze. Dlatego też często pisane są przez ekspertów w danej dziedzinie lub przedstawicieli firm.

Białe księgi są również wykorzystywane jako narzędzie wspomagające generowanie leadów sprzedażowych, budowanie wiarygodności, pozyskiwanie nowych klientów czy prezentację produktu firmy.

Ogólnie rzecz biorąc, celem whitepaper jest dostarczenie czytelnikowi wiedzy na dany temat i pomoc w podjęciu decyzji.

Stwórz unikalny biała księga z Publuu

Kiedy zaczniesz używać Publuu’s flipbook maker, nigdy nie wrócisz do standardowego formatu PDF swojej białej księgi.

Publuu oferuje Ci możliwość przekształcenia pliku PDF w interaktywny flipbook, biuletyn firmowy lub stworzenie oszałamiającego magazynu cyfrowego. Twoi odbiorcy będą zaskoczeni formą Twojego dokumentu i niesamowitym efektem przewracania stron, który przypomina prawdziwe doświadczenie czytania. Wszystko, co musisz zrobić, to przygotować plik PDF, a następnie przesłać go do Publuu; Twój dokument przekształci się we flipbook w ciągu zaledwie kilku sekund. Ale to nie koniec! Możesz dostosować swój flipbook, dodając logotyp swojej marki i pasujące kolory tła, urozmaicając go kilkoma grafikami i zdjęciami lub włączając kilka interaktywnych linków w formie hotspotów, które pomogą Ci zaangażować Twoich odbiorców!

Przykład biała księga Publuu

Zobacz więcej przykładów flipbooków online

MAKE YOUR OWN

Nawet jeśli biała księgas mają zazwyczaj długą formę, nie musisz się martwić o rozmiar swojego cyfrowego dokumentu. Publuu ułatwia wysłanie go jako bezpośredni link, bez żadnych załączników w e-mailu. Następnie oferuje zaawansowane narzędzie do śledzenia, które pomoże Ci zobaczyć, jak Twój biała księga radzi sobie w czasie rzeczywistym. Korzystając z tej funkcji, będziesz miał wgląd w statystyki, takie jak ilość czasu, jaką Twój czytelnik spędził na każdej stronie i ilość interakcji, jakie podejmuje z Twoim biała księga.

Publuu dba o przejrzystość Twojego biała księga. Używa czcionek wektorowych, które można powiększać i pomniejszać bez utraty jakości, co znacznie ułatwia czytanie Twoich biała księgaów na urządzeniach mobilnych.

Tak więc, jeśli chcesz, aby Twój biała księga wyróżniał się z tłumu, powinieneś zdecydowanie wypróbować Publuu!

Jakie jest pochodzenie białej księgi?

Termin „biała księga” został po raz pierwszy użyty pod koniec lat 60-tych, kiedy to firma o nazwie Memorex wyprodukowała film edukacyjny na temat przechowywania danych na taśmie magnetycznej. Aby zademonstrować, jak niezawodna była ta technologia, zleciła jednemu ze swoich inżynierów napisanie pracy wyjaśniającej, jak dane mogą być przechowywane na taśmie, a następnie bezbłędnie odzyskiwane. Tego rodzaju przewodnik został później uznany za jedną z pierwszych białych ksiąg.

Inna popularna biała księga została napisana przez IBM i zatytułowana „An Introduction to General Systems Thinking”. Dokument ten został zaprojektowany jako sposób, w jaki IBM przedstawił swoją wizję przyszłości i jak mógł pomóc innym organizacjom w myśleniu o ich własnych przyszłych wyzwaniach i możliwościach. net/wp-content/uploads/2022/12/company-document-768x447. png" alt="pochodzenie whitepaper" width="992" height="577" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/company-document-576x335. net/wp-content/uploads/2022/12/company-document-1536x894. net/wp-content/uploads/2022/12/company-document-992x577. net/wp-content/uploads/2022/12/company-document. webp 1920w" sizes="(max-width: 992px) 100vw, 992px"/>

Mówi się, że termin „biała księga” został oficjalnie zdefiniowany w 1972 roku. Obecnie białe księgi są nadal szeroko stosowane przez korporacje na całym świecie jako sposób na edukowanie potencjalnych klientów na temat produktów lub usług, które mogą ich zainteresować. Stały się one również popularnym narzędziem dla start-upów i mniejszych firm, ponieważ pozwalają tym firmom promować swój produkt lub usługę bez wydawania dużych pieniędzy na tradycyjną reklamę.

Jakie są główne rodzaje białych ksiąg?

Istnieje wiele rodzajów białych ksiąg, z których każdy ma swoje zalety i wady. Na przykład, niektóre białe księgi mogą być bardziej informacyjne, podczas gdy inne mogą być bardziej promocyjne.

Najpopularniejsze rodzaje białych ksiąg to tła, listy i zaawansowane przewodniki rozwiązywania problemów. Na przykład, informator dostarcza czytelnikowi informacji istotnych dla produktu, usługi lub metodologii sprzedawcy. Jest to najmniej wymagający typ opracowania, dlatego jego treść jest łatwo dostępna jako materiał wewnętrzny. Z kolei listy numerowane prezentują zestaw wskazówek lub pytań dotyczących konkretnego zagadnienia. Poniżej znajdziesz jeszcze kilka przykładów biała księga. net/wp-content/uploads/2022/12/company-white-paper-1-768x406. png" alt="biała księga firmy" width="768" height="406" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/company-white-paper-1-576x305. net/wp-content/uploads/2022/12/company-white-paper-1-1536x813. net/wp-content/uploads/2022/12/company-white-paper-1-992x525. net/wp-content/uploads/2022/12/company-white-paper-1. webp 1920w" sizes="(max-width: 768px) 100vw, 768px"/>

Biała księga przywództwa myśli

Ten szczególny rodzaj biała księga to dokument, który powstaje w celu przekonania czytelników do przyjęcia określonej perspektywy lub kierunku działania. Przedstawia on argumenty przemawiające za danym stanowiskiem, a następnie popiera je dowodami.

Celem białej księgi jest przekonanie czytelników, że proponowane rozwiązanie jest lepsze niż jakakolwiek inna opcja rozwiązania problemu. Robi to poprzez przedstawienie przekonującego argumentu popartego dowodami i danymi.

Biała księga techniczna

Białe księgi techniczne są często wykorzystywane do dostarczania informacji technicznych i promowania innowacji w nauce lub inżynierii, lub do opisywania konkretnego produktu i jego cech technicznych.

Techniczne białe księgi są zwykle tworzone przez ekspertów w danej dziedzinie. Są one przeznaczone do czytania przez innych ekspertów w tej samej dziedzinie. Często nie są pisane z myślą o tym, że będą czytane przez osoby, które nie posiadają wiedzy specjalistycznej w tej dziedzinie. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-1-768x422. png" alt="biała księga" width="992" height="545" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-1-576x317. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-1-1536x844. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-1-992x545. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-1. webp 1920w" sizes="(max-width: 992px) 100vw, 992px"/>

Biała księga rozwiązywania problemów

Biała księga rozwiązywania problemów jest rodzajem dokumentu, który służy do pomocy w znalezieniu rozwiązania konkretnego problemu. Treść powinna być zwięzła i informacyjna, ale powinna być też łatwa do odczytania. Powinna być również zaprojektowana w taki sposób, aby czytelnik mógł szybko zrozumieć rozwiązanie swojego problemu.

Ten typ dokumentu jest zwykle pisany przez eksperta, który posiada wiedzę w dziedzinie rozwiązywanego problemu. Może być również napisany przez kogoś, kto ma doświadczenie w rozwiązywaniu podobnych problemów w przeszłości. Osoba ta powinna posiadać wiedzę na temat tego, jak zaproponować ulepszone rozwiązanie tego typu problemu, a także jak skutecznie pisać na dany temat.

Dobrym przykładem tego, jak wyglądałby tego typu dokument, jest sytuacja, gdy ktoś tworzy go dla działu kadr firmy na temat tego, jak może on zmniejszyć wskaźnik rotacji pracowników.

White paper a prace naukowe – jaka jest różnica?

W teorii, komercyjne biała księgas i prace naukowe są bardzo podobne. Oba kładą nacisk na treść, a nie na design i żaden z nich nie będzie miał dodatkowych grafik czy zdjęć.

Co więcej, obie mają mniej więcej taką samą długość – od 6 do 12 stron. Oba mają przypisy lub przypisy końcowe, które powołują się na szanowane czasopisma i ekspertów w zakresie prezentowanych informacji. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że ich formatowanie jest podobne, istnieje co najmniej jedna ważna różnica między biała księga a pracą naukową. net/wp-content/uploads/2022/12/academic-papers-and-white-papers-768x434. png" alt="academic papers and biała księgas" width="992" height="560" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/academic-papers-and-white-papers-576x325. net/wp-content/uploads/2022/12/academic-papers-and-white-papers-1536x867. net/wp-content/uploads/2022/12/academic-papers-and-white-papers-992x560. net/wp-content/uploads/2022/12/academic-papers-and-white-papers. webp 1920w" sizes="(max-width: 992px) 100vw, 992px"/>

Biała księga to dokument, który dostarcza informacji na temat konkretnego produktu lub usługi. Jest on zazwyczaj używany do promowania lub sprzedaży produktu lub usługi. Z drugiej strony, artykuł naukowy jest dokumentem, który dostarcza informacji na temat badań lub wyników eksperymentów. Prace naukowe przedstawiają wyniki badań w streszczeniu lub wstępie, natomiast białe księgi zawierają je głębiej w dokumencie.

Główna różnica polega więc na tym, że prace naukowe zazwyczaj nie mają celu promocyjnego. Podstawowym celem pracy naukowej jest przedstawienie nowych wyników badań, zarówno eksperymentalnych, jak i teoretycznych.

Tak więc biała księga, w przeciwieństwie do publikacji naukowej, jest zazwyczaj długa i obszerna, z sekcjami zawierającymi streszczenie, informacje ogólne, analizę danych, wnioski i zalecenia.

Jakie są korzyści z białych ksiąg dla Twojej firmy?

Białe księgi świetnie nadają się do przekazywania złożonych idei w dość prostym języku, dlatego też są często wykorzystywane w procesie marketingu i sprzedaży. Mogą być wykorzystywane jako część kampanii edukacyjnej, aby pomóc klientom zrozumieć, w jaki sposób Twój produkt lub usługa przyniesie im korzyści. net/wp-content/uploads/2022/12/what-is-a-white-paper-1-768x409. png" alt="co to jest biała księga" width="768" height="409" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/what-is-a-white-paper-1-576x307. net/wp-content/uploads/2022/12/what-is-a-white-paper-1-1536x818. net/wp-content/uploads/2022/12/what-is-a-white-paper-1-992x529. net/wp-content/uploads/2022/12/what-is-a-white-paper-1. webp 1920w" sizes="(max-width: 768px) 100vw, 768px"/>

Korzyści z białych ksiąg obejmują na przykład zwiększony ruch na stronie internetowej, więcej leadów sprzedażowych, poprawę pozycji w wyszukiwarkach i wreszcie lepsze zaangażowanie klientów.

Białe księgi zawierają informacje, których nie można znaleźć nigdzie indziej w sieci, co czyni je bardzo wartościowymi dla celów SEO. Są one również świetne do generowania leadów, ponieważ dają potencjalnym klientom coś, co mogą zabrać ze sobą, gdy opuszczą Twoją stronę.

Biała księga jest pomocna dla tych, którzy chcą pomocy w rozwijaniu ich skoku sprzedaży do potencjalnych klientów. Podsumowując, niektóre firmy używają ich jako części procesu sprzedaży, podczas gdy inne używają ich do promowania siebie i swoich produktów.

Pisanie białych ksiąg

Biała księga to długi i szczegółowy raport, który jest zwykle tworzony przez ekspertów. Dostarcza on czytelnikom kompleksowy przegląd określonego tematu, dogłębne analizy i dane. Biała księga jest zazwyczaj tworzona w formacie PDF. Zwykle ma około 10-20 stron, ale może być krótszy lub dłuższy w zależności od złożoności tematu.

Istnieją dwa sposoby na napisanie białej księgi:

1) Zatrudnienie kogoś do napisania jej dla Ciebie lub

2) Napisanie jej samodzielnie.

Zatrudnienie kogoś do napisania białej księgi dla Ciebie może być drogie, ale zaoszczędzi Ci czasu i wysiłku w dłuższej perspektywie. W ten sposób nie będziesz musiał martwić się o napisanie eseju o długości 1500 słów lub znalezienie odpowiednich źródeł.

Jeśli zdecydujesz się napisać własny biały papier, to pierwszym krokiem jest burza mózgów pomysłów i tematów. Musisz wiedzieć, czego chce Twoja konkretna publiczność, abyś mógł dostarczyć jej to, czego potrzebuje. Jeśli nie jesteś pewien od czego zacząć, użyj Google Trends lub Google Keyword Planner i wyszukaj słowa kluczowe związane z Twoją branżą.

Drugim krokiem do napisania białej księgi jest określenie grupy docelowej. Biała księga powinna być skierowana do osób, które są zainteresowane tematem, o którym piszesz. Pomoże to zdecydować, jakie informacje należy zawrzeć i jaki kąt należy przyjąć podczas ich prezentacji.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie badań nad tematem białej księgi poprzez czytanie innych odpowiednich dokumentów, książek, artykułów i danych. Ostatnim krokiem jest stworzenie swojej białej księgi, która zostanie opublikowana w Internecie. net/wp-content/uploads/2022/12/writing-white-paper-768x346. png" alt="writing biała księga" width="992" height="447" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/writing-white-paper-576x260. net/wp-content/uploads/2022/12/writing-white-paper-1536x692. net/wp-content/uploads/2022/12/writing-white-paper-992x447. net/wp-content/uploads/2022/12/writing-white-paper. webp 1920w" sizes="(max-width: 992px) 100vw, 992px"/>

Istnieją cztery główne składniki skutecznego biała księga:

Wprowadzenie

Wstęp białej księgi powinien być akapitem przyciągającym uwagę, który zmusza czytelników do dalszego czytania. Powinien również zawierać zarys tego, co jest zawarte w dokumencie, jak również wszelkie korzyści, które są zawarte w dokumencie. Można zacząć od anegdoty lub cytatu, który przyciągnie uwagę czytelnika.

Główna część pracy

Ciało powinno zawierać 3-5 sekcji, z których każda skupia się na konkretnym aspekcie Twojego tematu. Treść białej księgi zwykle zawiera opisy korzyści płynących z używania sprzedawanego produktu lub usługi, listę cech i korzyści, szczegóły dotyczące tego, jak działa i ile kosztuje jego zakup lub używanie, referencje klientów oraz studia przypadków, jeśli to możliwe.

Wniosek

Konkluzja powinna podsumowywać główne punkty Twojego wywodu i pozostawić czytelnika z poczuciem satysfakcji z tego, co przeczytał. Na końcu możesz zamieścić załącznik, który dostarczy dodatkowych informacji dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o Twoim temacie.

Co z formatem białej księgi? Białe księgi są zazwyczaj pisane w standardowym formacie dokumentu. Są one bardziej podobne do pracy badawczej niż do tradycyjnych raportów.

Białe księgi w strategii content marketingu

Wysokiej jakości biała księga może służyć jako potężne narzędzie content marketingu dla firm. Jest to skuteczny sposób na zaprezentowanie wiedzy specjalistycznej firmy i ustanowienie jej pozycji lidera myśli na rynku. Pomaga również generować leady i docierać do szerszej grupy odbiorców.

Biała księga jest bardzo popularną formą marketingu cyfrowego, ponieważ dostarcza czytelnikowi wartościową usługę, a następnie prosi go o podjęcie akcji na końcu. Dzięki temu firmy łatwiej konwertują leady na klientów. Marketerzy firmowi często tworzą tego rodzaju dogłębny raport na temat konkretnego zagadnienia, lub konkretnej metodologii, aby nauczyć czytelnika, rozwiązać jego problemy, a w rezultacie wygenerować leady. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-in-content-marketing-768x351. png" alt="biała księga in content marketing" width="992" height="454" srcset="https://d3vpszern3jgjo. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-in-content-marketing-576x263. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-in-content-marketing-1536x702. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-in-content-marketing-992x454. net/wp-content/uploads/2022/12/white-paper-in-content-marketing. webp 1920w" sizes="(max-width: 992px) 100vw, 992px"/>

Biała księga business-to-business (B2B) ma na celu dostarczenie czytelnikowi szczegółowych informacji i istotnych treści, aby mógł podjąć świadomą decyzję. Celem tego typu marketingu cyfrowego jest edukacja czytelnika i zachęcenie go do zakupu produktów lub usług od firmy, która stworzyła dokument. W ten sposób białe papiery są doskonałym narzędziem do generowania leadów i wyszukiwania potencjalnych klientów.

Tak więc, w marketingu treści, białe księgi są wykorzystywane głównie do:

– tworzenia świadomości Twojej firmy lub produktu wśród klientów,

– przekonywania klientów do zakupu Twojego produktu lub usługi,

– dostarczania materiałów edukacyjnych dla Twoich klientów.

Biała księga może być dystrybuowana za pośrednictwem poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i innych kanałów cyfrowych. Może być również dystrybuowana poprzez kanały fizyczne, takie jak direct mail lub poprzez rozdawanie ich na targach i konferencjach.

Czym jest biała księga – podsumowanie

Białe księgi są zazwyczaj wykorzystywane przez firmy, instytucje finansowe lub organizacje rządowe do generowania zainteresowania swoim produktem lub usługą i mogą być w tym zakresie bardzo skuteczne. Są one poświęcone konkretnej grupie odbiorców i bardzo często służą do budowania zaufania i znalezienia rozwiązania konkretnego problemu.

Tradycyjny biała księga omawia pewne informacje techniczne lub prezentuje oryginalne badania na dany temat. Jest to również świetne narzędzie content marketingu – marketerzy wykorzystują białe księgi jako narzędzie do generowania leadów, aby zainteresować potencjalnych klientów swoją działalnością.

You may be also interested in:Jak stworzyć skuteczną prezentację biznesową?
Porady dotyczące dobrej prezentacji firmowej
Najlepsze darmowe oprogramowanie do tworzenia interaktywnych prezentacji w 2021 r

"Nauka polega na podważaniu wszystkiego, co można podważyć, bo tylko dzięki temu można wykryć to, czego podważyć się nie da".
prof. Tadeusz Kotarbiński, filozof, logik, etyk

"Po prostu nie można już dłużej wierzyć w wiele opublikowanych badań klinicznych ani polegać na osądzie zaufanych lekarzy lub autorytatywnych rekomendacjach medycznych".
Marcia Angell, były redaktor naczelny naukowego, prestiżowego pisma medycznego „The New England Journal of Medicine”

Wykreowane pandemie świńskiej grypy i COVID-19

Oddajemy do Państwa rąk "Białą księgę pandemii koronawirusa", w której, w oparciu o setki artykułów naukowych (w większości opublikowanych w recenzowanych czasopismach naukowych), zostały omówione najbardziej istotne kwestie związane z wielkim kryzysem zdrowotno-polityczno-ekonomicznym, jaki ma miejsce od marca 2020 roku do dzisiaj, a którego fatalne skutki będą odczuwane przez co najmniej dziesięciolecia. Uwzględnione w niej zostały takie zagadnienia jak:

a. Diagnostyka COVID-19, czyli testy molekularne oparte o łańcuchową reakcję polimerazy (ang. PCR).
b. Lockdown, funkcjonowanie ochrony zdrowia w okresie pandemii COVID-19 i wiarygodność oficjalnych statystyk „z COVID” i „na COVID”.
c. Zamykanie szkół w okresie „pandemii COVID-19”.
d. Dezynfekcja powierzchni, dystansowanie społeczne, badania przesiewowe, pomiar temperatury i restrykcje związane z podróżowaniem w okresie „pandemii COVID-19”.
e. Maski.
f. Szczepienia przeciw COVID-19.
g. Skutki prawnych działań podjętych przez państwowe, prywatne osoby prawne oraz jednostki organizacyjne w celu zapobiegania COVID-19.

11 marca 2020 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), finansowana w ok. 75% z prywatnych funduszy, ogłosiła, co dzisiaj już nie ulega wątpliwości, patrząc z naukowego punktu widzenia, fałszywą pandemię koronawirusa. Nie po raz pierwszy zresztą, jak się potem okazało, albowiem już w maju 2009 roku WHO zadeklarowało, co podważyły późniejsze prace naukowe, fałszywą pandemię świńskiej grypy. Obie te „pandemie” charakteryzują się współczynnikiem śmiertelności (tzw. IFR) na poziomie sezonowej grypy, a zatem w ich przypadku nie może być mowy o jakiejkolwiek pandemii w sensie jej klasycznej definicji, czyli zwiększonej (w porównaniu do poprzednich lat) liczby ciężkich zachorowań czy zgonów.

W wywiadzie z 19 kwietnia 2020 r. (zamieszczonym również w I tomie "Fałszywej pandemii. Krytyki naukowców i lekarzy", a zatem dostępnym dla polskiego czytelnika niekorzystającego z literatury naukowej w języku angielskim już w połowie lipca 2020 roku) prof. med. John Ioannidis, epidemiolog i biostatystyk, jeden z najczęściej cytowanych naukowców świata, stwierdził:
"Nasze dane sugerują, że COVID-19 odznacza się śmiertelnością [IFR – przyp. red. ], która mieści się w granicach sezonowej grypy".

Ze wstępu dr. Mariusza Błochowiaka

Materiałem uzupełniającym do „Białej księgi pandemii koronawirusa” jest pendrivie (o pojemności 64 GB), którego zawartość można pobrać bezpłatnie lub kupić fizycznie: https://ordomedicus. org/produkt/biala-ksiega-pandemii-koronawirusa-pendrive/

O AUTORACH

Lek. Paweł Basiukiewicz, specjalista chorób wewnętrznych, kardiolog, elektrokardiolog. Kierownik oddziału COVID w okresie od października 2020 do czerwca 2021 roku. Autor i współautor raportów: Ani jednej łzy – ochrona zdrowia w pandemii, wyd. WEI oraz Ograniczenia praw i wolności wprowadzone w Polsce w związku z epidemią Covid-19. Część druga – aspekty zdrowotne, wyd. naukowe Ordo Iuris.

R. pr. Katarzyna Tarnawa-Gwóźdź, zajmuje się sprawami z zakresu prawa cywilnego i szeroko rozumianego prawa gospodarczego. Od czasu wprowadzenia stanu epidemii czynnie przeciwstawia się ograniczeniom praw i wolności obywatelskich. W 2002 r. ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, zaś w 2004 r. Studia Podyplomowe na kierunku „Prawo Podatkowe” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a następnie odbyła roczną praktykę w Kancelarii Radcowskiej specjalizującej się w prawie upadłościowym i naprawczym.
Prowadzi działalność w ramach Kancelarii J&Z Adwokaci i Radcowie prawni w Bielsku-Białej. Od 2005 r. współpracuje z Kancelarią Marek Płonka i Partnerzy. Od ponad 2 lat wspiera Polaków w obronie praw i wolności obywatelskich w związku z wprowadzanymi restrykcjami i nakazami okołopandemicznymi.

Dr n. Dorota Sienkiewicz, specjalista chorób dzieci i rehabilitacji medycznej. Wieloletni pracownik dydaktyczny i naukowy Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (UMB); asystent w Klinice Chorób Dzieci UMB, Klinice Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej UMB, a następnie Klinice Rehabilitacji Dziecięcej z Ośrodkiem Wczesnej Pomocy Dzieciom Upośledzonym „Dać Szansę” UMB. Autorka m. in. artykułu: Neurologic adverse events following vaccination 2012 w Progres in Health Sciences. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Niezależnych Lekarzy i Naukowców.

Dr Marek Sobolewski, pracownik Zakładu Metod Ilościowych na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Tytuł doktora nauk ekonomicznych uzyskał na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie na podstawie rozprawy na temat zastosowania wybranych modeli decyzyjnych w ekonomicznej ocenie programów zdrowotnych.
Zajmuje się naukowo praktycznym zastosowaniem metod statystycznych do analizy danych medycznych i przestrzennych, czyli międzynarodowych, regionalnych lub powiatowych danych dotyczących demografii i poziomu życia.
Współautor ponad 100 artykułów naukowych dotyczących w znacznej części analizy danych z zakresu medycyny i ochrony zdrowia, z czego ponad 20 opublikowano w renomowanych czasopismach statystycznych, posiadających Impact Factor. Indeks Hirscha dr. Sobolewskiego wynosi 12.
Tematyka prac badawczych w ramach działalności naukowej oraz opracowań wykonywanych dla firm farmaceutycznych i placówek ochrony zdrowia to między innymi:

analizy farmakoekonomiczne leków pod kątem efektywności i kosztów wpisania ich na listę refundacyjną;
analizy biorównoważności leków generycznych;
model decyzyjny dla kosztów i efektywności wprowadzenia obowiązkowych szczepień przeciwko ospie wietrznej;
analiza skuteczności metod rehabilitacyjnych dla chorych po udarze mózgu;
analiza występowania otyłości wśród dzieci na Ukrainie (opracowanie pierwszych w tym kraju siatek centylowych wzrostu, masy ciała i wskaźnika masy ciała (BMI, ang. Body Mass Index);
udział w opracowaniu nieinwazyjnego testu diagnostycznego wspomagającego wykrywanie autoimmunologicznego zapalenia wątroby (AIH) – publikacja uwzględniona w rekomendacjach European Association for the Study of the Liver;
analiza warunków pracy pielęgniarek pod kątem wypalenia zawodowego;
ocena wpływu dolegliwości związanych z łuszczycą na ogólną jakość życia;
analiza skuteczności diagnostyki i leczenia chorób autoimmunologicznych, nowotworowych, neurologicznych, kardiologicznych i wielu innych. Piotr Witczak, biolog medyczny (specjalność: immunologia), autor 15 publikacji naukowych z dziedziny biologii/immunologii komórkowej. W latach 2013-2015 pełnił funkcję kierownika projektu badawczego Odpowiedź mastocytów na stymulację syntetycznymi analogami genomów wirusowych (ligandy TLR3 i TLR7) na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Karierę zawodową kontynuował jako analityk technologii medycznych w Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) w Warszawie. Zajmował się farmakoekonomiką, prowadził wykłady z Evidence-based Medicine (medycyna oparta na dowodach naukowych). Był współkoordynatorem merytorycznym projektu Racjonalne decyzje w systemie ochronie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem regionalnej polityki zdrowotnej realizowanym przez AOTMiT.

SPIS TREŚCI

Wstęp 9
Wykreowane pandemie świńskiej grypy i COVID-19 9
Zmiana definicji pandemii 13
Testy PCR, które nie wykrywają zakażenia 14
Medycyna oparta na dowodach 17
Iluzja medycyny opartej na dowodach 18
Medycyna jako narzędzie kontroli społecznej, czyli o biopolityce, biowładzy, medykalizacji, farmaceutykalizacji i genetyzacji 21
Międzynarodowy traktat antypandemiczny WHO 24
„Zostań w domu”, czyli rzecz o tzw. lockdownach i zamykaniu drzwi szpitali przed chorymi 25
Zamykanie szkół 28
Dezynfekcja powierzchni, dystansowanie społeczne, badania przesiewowe temperatury i restrykcje związane z podróżowaniem 29
Maski 31
Preparaty genetyczne przeciwko COVID-19 34
Perspektywa prawna 39
Dla myślących samodzielnie 40
O Fundacji Ordo Medicus 41
2. O autorach 43
3. Diagnostyka „COVID-19” 47
Streszczenie 47
Charakterystyka i podstawowe wady diagnostyki COVID-19 52
Diagnostyka COVID-19 w praktyce 64
Sytuacja epidemiologiczna w Polsce w okresie „pandemii COVID-19” 78
Masowa histeria i epidemie, których nie było 81
Podsumowanie 87
Piśmiennictwo 87
4. Lockdown, funkcjonowanie ochrony zdrowia w okresie pandemii covid -19 i wiarygodność oficjalnych statystyk dla przypadków „z covid ” i „na covid ” 95
Streszczenie 95
Skuteczność i szkodliwość lockdownu na podstawie dostępnej literatury naukowej 100
Lockdown i funkcjonowanie ochrony zdrowia w Polsce w okresie pandemii covid -19 – analiza statystyczna 110
Piśmiennictwo 126
5. Zamykanie szkół w okresie „pandemii COVID-19” 131
Streszczenie 131
Ocena skuteczności 132
Ocena bezpieczeństwa 136
Ocena stosunku korzyści do strat 141
Piśmiennictwo 143
6. Dezynfekcja powierzchni, dystansowanie społeczne, badania przesiewowe, pomiar temperatury i restrykcje związane z podróżowaniem w okresie „pandemii COVID-19” 151
Streszczenie 151
Ocena skuteczności, bezpieczeństwa i stosunku korzyści do strat 152
Piśmiennictwo 157
7. Maski 161
Streszczenie 161
Ocena skuteczności 162
Ocena bezpieczeństwa 176
Ocena stosunku korzyści do strat 187
Piśmiennictwo 193
8. Szczepienia przeciw COVID-19 209
Streszczenie 209
Wstęp 213
Ocena skuteczności 217
Ocena bezpieczeństwa 227
Ocena stosunku korzyści do strat 266
Piśmiennictwo 278
9. Opinia prawna dotycząca skutków działań prawnych podjętych przez państwowe i prywatne osoby prawne oraz jednostki organizacyjne w celu zapobiegania COVID-19 311
Streszczenie 311
I. Wprowadzenie 314
II. Podstawy prawne 315
III. Stan faktyczny 317
IV. Stan prawny 319
V. Wnioski i podstawy potencjalnej odpowiedzialności 380
Podpisy poparcia 417
Aneks 1. Oświadczenie Fundacji Ordo Medicus w sprawie skutków restrykcji rządowych dla funkcjonowania służby zdrowia w latach 2020-2021 419
Aneks 2. Petycja Ordo Medicus o wstrzymanie szczepień dzieci przeciw COVID-19 425
Aneks 3. Zarys medycyny opartej na dowodach 431

Komunikat
Zweryfikuj na środowisku testowym, czy twoje API jest właściwie skonfigurowane 

Od 01. 03. 2021 r. obowiązuje nowa wersja API Wykazu Podatników VAT. 
Zbadaj wpływ modyfikacji na aplikacje korzystające automatycznie z API Wykazu Podatników VAT.
Nowa wersja API znajduje się już na środowisku testowym.
Od 01. odpowiedzi zwracane przez API są poprzedzone treścią zapytania do Wykazu Podatników VAT.

Ministerstwo Finansów udostępniło opis interfejsu programistycznego API nowego Wykazu podatników VAT, tj. wykazu podmiotów zarejestrowanych, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT.

API zawiera dwie metody odpytywania o dane z wykazu:

  • metodę pełną „search” – aby z niej skorzystać, wybierz jeden z parametrów: NIP, REGON lub numer rachunku bankowego oraz dzień, na jaki mają być wyświetlone informacje o podmiocie i uzyskasz:
  • cały zakres danych z wykazu o podmiotach, o które pytasz,
  • unikalny identyfikator – klucz elektroniczny, który jest potwierdzeniem wykonania zapytania (o jaki identyfikator podmiotu pytano, datę na jaki dzień została udzielona odpowiedź i datę zapytania);
  • metodę uproszczoną „check”, która poprzez API skrócone będzie łączyła cię z wykazem po wprowadzeniu parametrów zapytania:
  • NIP lub REGON
  • NUMER RACHUNKU
  • DATA na jaki dzień ma być udzielona odpowiedź.
  • W odpowiedzi API zwróci następujące informacje:

  • TAK lub NIE – informacje, które oznaczają, że dany rachunek przypisany jest (lub nie jest) do wyspecyfikowanego numeru podmiotu (w dniu DATA),
  • elektroniczny klucz, który potwierdza wykonanie zapytania (o jaki identyfikator podmiotu pytano, datę na jaki dzień została udzielona odpowiedź i datę składania zapytania)
  • Uwaga

    Korzystanie z API jest limitowane. Przy wykorzystaniu metody „search” możesz złożyć 10 zapytań o maksymalnie 30 podmiotów jednocześnie, natomiast przy wykorzystaniu metody „check” możesz zapytać o 1 podmiot. Po wyczerpaniu tego limitu dostęp do API będzie zablokowany do godziny 0:00.

    W listopadzie 2019 r. planowana jest publikacja pliku tekstowego do pobierania przez użytkowników, który zawiera pełną listę par NIP-rachunek, co pozwala na masową weryfikację transakcji w systemach finansowo-księgowych. Dane te będą zabezpieczone kryptograficznie (z wykorzystaniem jednokierunkowych funkcji skrótu) w taki sposób, aby jedynie posiadacz poprawnych danych z pary NIP-rachunek mógł zweryfikować istnienie tej pary w wykazie. Lista będzie także uwzględniać możliwość weryfikacji rachunków powiązanych z rachunkami rozliczeniowymi w połączeniu z identyfikatorem podatkowym podmiotu.

    Dane do pobrania będą publikowane codziennie i aktualizowane raz na dobę w dni robocze. Każdy plik będzie zawierać wszystkie aktualne dane z wykazu.

    Informacje będą szyfrowane parami NIP-Numer Rachunku. Będziesz mógł weryfikować status podatnika na podstawie udostępnionego algorytmu. Opis algorytmu i sposobu korzystania z zaszyfrowanej listy będzie opisany na stronie internetowej wykazu.

    Ministerstwo Finansów informuje o z zmianie wersji API

    W dniu 10 stycznia 2020 r. została opublikowana nowa testowa wersja API wraz z dokumentacją. Zmiany dotyczą następujących danych:

    1. We wszystkich rodzajach API dodano informację o dacie i godzinie zapytania z serwera.
    2. W metodzie API Check pozwalające na weryfikację rachunków wirtualnych.
    3. W metodzie API Check pozwalające na weryfikację podatników zwolnionych.


    Nowe API zostanie wdrożone na produkcji w dniu 28 stycznia 2020 r.

    Adres testowy API: https://wl-test. pl/

    Adres produkcyjnego API: https://wl-api. pl

    15. 2021 09:58 Małgorzata Rojek09. 02. 2021 08:38 Małgorzata Rojek08. 2021 14:33 Małgorzata Rojek21. 12. 2020 08:32 Małgorzata Rojek10. 2020 15:48 Małgorzata Rojek06. 09. 2019 15:33 Małgorzata Rojek04. 2019 08:19 Małgorzata Rojek01. 2019 00:10 Michał Dziwota26. 08. 2019 14:15 Małgorzata Rojek23. 2019 17:50 Paulina Pawlik22. 2019 17:51 Małgorzata Rojek
    TytułWersjaDane zmiany / publikacji
    API Wykazu podatników VAT17. 015. 07. 2021 09:59 Małgorzata Rojek16. 015. 014. 013. 012. 01. 2020 15:28 Małgorzata Rojek11. 010. 10. 2019 11:29 Michał Modzelewski9. 08. 07. 06. 05. 04. 03. 2019 14:45 Paulina Pawlik2. 2019 14:11 Małgorzata Rojek1. 2019 13:54 Małgorzata Rojek

    Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

    Biała księga techniczna Cal Boats 31

    Bezpośredni link do pobrania Biała księga techniczna Cal Boats 31

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Biała księga techniczna Cal Boats 31